Tisdag

Det har gått bra hos veterinären igår :) Våra hundar älskar ju att åka till djurkliniken och deras favoritveterinär Ingemar! Best och Puma fick lämna lite blod till rabiestestet. Pumis är så jäkla söt - hon satt och viftade på svansen då sköterskan stack henne med nålen, och sen skulle hon bara pussas med henne. Besten var dock inte lika förtjust som henne, man såg på honom att han tyckte det var lite obehagligt men det gick bra i alla fall. Och Fjanten var ju förståss sötast då han fick sedering och höll på att somna. Jag är helt fascinerad av röntgenmaskinen de har på djurkliniken, man får se bilderna på en gång på en stor skärm och veterinären kan zooma in plåtarna, ändra ljussättning mm. så att man verkligen ser allt. Fjant har eventuellt en pytteliten pålagring på ena knät men det är som sagt inte helt säkert. Jag frågade givetvis vad vi ska tänka på om det är så att det finns lite artros där men Ingemar sa att vi inte alls behöver bekymra oss om den då den är minimal enligt honom. Armbågarna såg fina ut, höfterna vill jag nog inte spekulera om, det är bara att vänta på SKK's gradering. Fjants plåtar borde bli avlästa på torsdag så resultatet finns nog på hunddata på fredag. Fjanten var lite bakis efter sederingen och inte mådde helt bra - han var gnällig och mammig, så han spenderade resten av dagen i min famn för då gnällde han inte och kunde slappna av och sova.

Idag ska jag åka till Luleå och göra några ärenden med mamma. Sen ska jag hem och aktivera dogsen. Ikväll är det WP-träning i vanlig ordning och Best ska få följa med :)


♥Kommentarer♥
Postat av: Nicole

OJ! !!!!24-!! Det är kallt..



Ja det stämmer som du säger, när det är plogat blir tygden ingenting :P

2009-12-18 @ 12:29:20
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0