V50!

Ja, då var det en ny vecka! Och såhär ser den ut för oss:

Måndag: Uppfödarutbildning - Parning & Valpning
Tisdag: Weight Pull träning med SWB Boden
Onsdag: Socialträning med Lokala Kennelklubben
Torsdag: WP + Fjanten min fyller 1 år! :D
Fredag:
Lördag:
Söndag: Weight Pull träning med SWB Boden

Idag blev det ingen sovmorgon för mig, hela förmiddagen spenderades på stan, jag var på ett möte + gjorde några ärenden. När jag kom hem blev det en lydnadspromenad med Fjant - han fick öva på läggande och ställande under gång, fritt följ samt platsliggning med en hel del störning. Best och Puma var ute på en 40 minuters powerwalk med mig efter att jag lämnat Fjanten hemma. Besten fick gå med klövjeväskan på och bar på 3 kg. Nu måste jag verkligen köpa en väska till Pumisen också så att även hon får ut lite mer av promenaderna!

Sen blev det lite planering inför en aktivitet jag ska anordna genom Amstaff Klubben, ska bli riktigt kul och förhoppningsvis givande för dem som ska vara med. Kan avslöja att det kommer att handla om mentalitet och beteende. Info kommer ut på klubbens hemsida då jag satt datum och plats. Surra i telefon har jag också hunnit med :) Pratade med min mentor om allt mellan himmel och jord i över en timme, alltid lika trevligt! Det är helt fantastiskt att ha någon med så mycket kunskap och erfarenhet som man kan diskutera med, bolla idéer med samt ställa dumma frågor till :D

Ikväll blir det uppfödarutbildning för mig och Daniel, vi ska börja med en ny del - Parning & Valpning! Måste komma ihåg att posta nya kennelnamnsförslag till SKK också. Vi har nött FCI's hemsida i flera dagar samt krigat om olika alternativ här hemma och jag känner mig faktiskt väldigt nöjd med våra val oavsett vilket av namnen vi får :)

 


♥Kommentarer♥
Postat av: Linnéa

Det blev dagiset på gruvberget eftersom det andra inte tog emot praktikanter för att dom har så lite hundar :P

2009-12-08 @ 10:13:41
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad för kurs var det för lydnads kurs ni gick här tidigare? :) Var det Grundlydnad/Unghundskurs (SSRK)?

2009-12-08 @ 11:20:28
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jaha okej då vet jag! tänkte om det var den, jag funderar på att gå den med rambo:)

2009-12-08 @ 15:34:40
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0