Vi lever!

Long time, no blog, jag vet!..

Här har det nog inte hänt som mycket sen jag bloggade sist. Vi har fått lite mildare väder, nu är det bara -10 ute på dagarna. Skönt för både mig och hundarna att kunna vara ute mer och att vi inte går miste om så mycket träning :) Vi har ju fått hoppa över några DW-pass ör det varit alldeles för kallt ute...

Jag har börjat träna tävlingslydnad lite mer ordentligt med Fjanten nu, målet är att starta i LK1 i sommar. Jag och Sandra har bestämt att vi ska träna tillsammans en gång i veckan och jag får ju då träna med Fjant en hel del hemma också givetvis. Henne kommer jag att pumpa på massa kunskap, Sandra är ju utbildad SBK instruktör och har tävlat i bruks i många år ;) Lyxigt att ha en privattränare!

Det blir inte att åka till Kajaani med Fjanten, han hade inte tillräcklig mängd antikroppar, typiskt! Nu måste jag göra om vaccinationer och blodprov... Snacka om att jag haft himla otur, hoppas det vänder snart! Imorgon ska jag ringa SKK och få veta Fjantens officiella HD/ED/Knä-graderingar.  De lär säkert inte vara bättre än de preliminäre, jag har ju blivit en sann pessimist nu ser ni, hehe! Nåväl, jag vet hur hans leder ser ut och han kommer aldrig få problem med dem enligt vår veterinär.

Idag blev det lite hundshopping :) Pumis fick en stickad tröja som hon kan ha ute då det är lite för kallt för henne att inte ha nåt på men ändå för milt för att ha vintertäcket. Tröjan går över hela ryggen så den borde hålla en del värme iaf. Puma är då skitnöjd med den (hon som älskar att ha kläder på sig!), hon höll på att skutta och snurra runt då jag tog på henne den :) Och så köpte jag nya hundträningsvinterkläder från Arrack till mig själv, är supernöjd jag med! Jag skippade dock att skutta och snurra och rulla med dem på :p En ny klicker inhandlades också, jag råkade ju ta sönder min sista fungerande klicker igår under lydnadsträningen.

Ikväll ska jag och Daniel på uppfödarutbildningen, jag måste ta och plugga lite innan. Vi tar ett litet jullov och ska fortsätta med utbildningen efter nyår. Det ska faktiskt bli rätt skönt att ta ledigt från uppfödarböckerna, jag har ju några andra spännande böcker att läsa. Håller på att läsa Med Sikte På 10:an igen och den här gången är jag smart och skriver ner saker som jag tyckt var bra samt sammanfattar varje kapitel i några punkter. Det är faktiskt ett jättebra sätt att ta till sig det man läst och fundera på hur man själv kan använda sig av tips och råd som ges i boken samt att det är praktiskt att man kan liksom gå tillbaka och se vad de olika kapitel/delar handlade om mm.

Nä, nu ska jag inviga vår nya klicker och lära Best nya tricks! Tänkte försöka återuppta det klassiska "skämmas"=lägga ena tassen över nosen som han kunnat en gång i tiden, sen tänkte jag lära honom att blunda alt. blinka och gäspa på kommando - inget man har nån större användning av men kul aktivering för hunden :)

♥Kommentarer♥
Postat av: mollgan

Det vänder snart,2010 blir ett fantastiskt år ;D)



// Leif & Grace

2009-12-21 @ 16:08:19
Postat av: Camilla Lund

du ahr tur du som fått Sandra som privattränare. Jag är riktigt avis!

2009-12-21 @ 23:08:24
URL: http://kennelthunderroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0