Tisdag - vilken dag!

Skola idag. När jag kom hem höll jag på att aktivera hundarna för fullt så att de skulle vara helnöjda innan jag skulle iväg på föreläsningen som ingår i uppfödarutbildningen.

Buspromenad med Puma & Mimmi i skoterspåret. Tjejerna var helt busiga :) Puma höll på att skutta som en galning och plumsa i djupsnö. De åt säkert 3 kg snö var också... Knasbrudar!



In med tjejerna - sätta kameran på laddning - ut med Fjanten. Lillen fick pulsa i snön. Han fick jobba hårt! Han var helt lycklig, det är ju så kul att kämpa sig fram i djupsnö och gräva upp halva ängen för att hitta sin älskade Kong :p Vi gav oss då Fjanten började frysa - han var helt täckt i is och snö och gick på klorna i princip då han hade massa snö mellan trampisarna, haha!

Besten fick gå en långprom i skogen. Linnéa och Rambo gjorde oss sällskap. Besten som inte träffar Rambo så ofta var skitglad åt honom så han var lite småjobbig i början. Sen gick det lugnt och fint. Han ignorerade till&med Rambos försök att naffsa honom i läpparna :p









Kvällens föreläsning med Lars Steinwall på Djursjukhuset i Gammelstad var heeelt världsbäst! Vi var där i nästan 4 timmar istället för 2 som det var planerat. Jag tog massa bilder och filmade så det kommer väl upp ett inlägg om det här snart ;) Vi pratade även om HD och han fick se våra hundars plåtar + kompisens hunds plåtar. Det var kul att höra att det jag trott stämde :D

Jag är fortfarande helt hög av all ny kunskap mitt huvud fyllts med efter denna kväll! Ska ta en kopp té, sen är det bedtime här!


♥Kommentarer♥
Postat av: Linnéa

Skit fina bilder! Det var kul med lite sällskap och bra för rambo att promenera med best också :)

2010-02-17 @ 10:12:56
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/
Postat av: Linda Öberg

Ååå va kul med föreläsningen, å intressant kan jag tänka!! Vackar vovvar allihop även Rambo lille ;)

Snyggpojken!

Har du sett att min bekant har annonserat ut sin tik? Förstod nästan att de inte skulle klara en amstaff, ganska stor skillnad mellan amstaff å rottweiler.... ;)

2010-02-17 @ 19:37:14
URL: http://lindaoberg.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0