Torsdag

Det blev en tidig morgon för åtminstone mig, mina lata betonggrisar låg ju kvar i sängen och sov en bra stund efter att jag gått upp. Efter frukost och promenad med dogsen åkte jag till skolan. Tanken var att hämta upp Fjant & Mimmi efter skolan och träffa en som är intresserad av att vara fodervärd åt Bronxie men jag ändrat mig då jag stötte på tjejens blogg och blev helt avskräckt! Förstår inte hur folk tänker ibland och om de ens tänker! Well well, nog om det!

Istället spenderade jag ett par timmar ute med dogsen :) Gick en runda med Besten som fick vara lös och skutta runt, det var uppskattat! Passade på att göra några lydnadsmoment också och han var heeelt lycklig :D Det är så kul att träna med honom då han verkligen visar att han tycker att det är enormt kul :) Vi lekte även med kongen, hans favvoleksak som har hållit otroligt bra (för inget annat komemr ut helt ur Bests mun, han är en demoleringsmaskin, så är det bara)












Best fick passa Mimmi och kolla på Animal Planet medan jag var ute med Puma & Fjant. Vi var ute i nästan en timme. Fjanten fick ett DW-pass medan PumPum fick skutta omkring och äta snö och njuta av livet. Det gick tungt att gå i skoterspåret som dessutom var täckt med ny snö. Fjanten kämpade på bra och jag med! Har fortfarande ont i vaderna mina!














Best & Mimmi låg och sov när jag kom hem med Pum & Fja. Puma gick och la sig på en gång och kröp in under filten, stackarn blev ju lite frusen! Fjanten fick massage & stretch, sen följde han Pumas exempel. Alla fyra ligger fortfarande och snarkar :) Och jag ingentinglar för fullt!


♥Kommentarer♥
Postat av: Nicole

Det är inte bara hundarna som får jobba på dw passen, speciellt nu när de är snö.. Jag får nästan alltid träningsvärk efter ett rejält pass ute med Alfons :D

2010-02-12 @ 10:22:44
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0