Update!

Oj, ser nu att jag inte bloggat på drygt 4 veckor! Skärpning!

Det har, inte så oväntat, varit full rulle här precis som vanligt. Jag har dessutom börjat plugga! Det går fint i skolan och jag trivs kanonbra, kan det bli så mycket bättre?.. Det funkar utmärkt med hundarna också då jag är på skolan bara ett par timmar om dagen så att de slipper vara hemma själva så länge.

Jag & Daniel är snart klara med Uppfödarutbildningen :) Nu håller vi på med Genetik och det är bara Beteende kvar. Utbildningen är väldigt lärorik och det är fantastiskt kul att gå den! Så det kommer att kännas helt konstigt sen när vi är klara att inte spendera varje måndagkväll på Studiefrämjandet.

Fjanten har fått hänga med mig på en handlerkurs också då vi fått massor med tips på hur man ska bli ännu bättre på att visa hund. Hans älskade Tyra med matte Helena var också med :) Det blev en lång men sååå rolig dag och både jag och Fjanten var helt slut när vi kom hem. Jag törs inte säga hur många varv vi sprungit under dagen!




Jag har även hunnit utbilda mig till ringsekreterare! Fixade provet galant med 36 poäng av 36 möjliga :D Nu ska jag bara auktoriseras vilket innebär att jag måste göra 2 st elevtjänsgöringar och 3 st aspiranttjänstgöringar. Elevtjänstegöringarna har jag redan bokat och planerat in :)

Och så har vi fått tillökning i familjen! En liten amstafftjej har flyttat in här :D Benniwise Baby-Ruff aka Mimmi (e: Thunder Rock's Under-Taker, u: ROJCH Srcky's Bad Moon Rising For Thunder Rock's). Det blev att åka så långt som till Skåne för att hämta henne men det var hon absolut värd! Mimmi är alldeles underbar ♥




De närmaste veckorna är fullbokade här och jag ser verkligen fram emot dem! Vill inte riktigt avslöja allt än - saker och ting har ju tendens att gå åt skogen om man hoppas och längtar för mycket...

Nä, nu ska jag och dogsen äta frukost! Ha en bra dag allihopa!

♥Kommentarer♥
Postat av: Linda Öberg

Jo här har man allt väntat på update ;) Men jag förstår att du har 7 miljoner järn i elden, du gör de riktigt bra! Hon är för söt lilla Mimmi :)

2010-02-03 @ 09:24:54
URL: http://lindaoberg.weebly.com
Postat av: Mimmi & Bamse

Vad söt hon är! :)

2010-02-03 @ 09:35:31
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissi

wow, grattis till full pott på provet! :) Mimmi är så sjukt söt, är riktigt avis. :P

2010-02-03 @ 11:08:06
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0