Utställning i Kalix

Igår var valparna på sin allra första utställning och de skötte sig så bra så! (särskilt med tanken på att jag knappt tränat med dem)

Mimmi - 1kk, HP, BIR-Valp (oplac. i finalen)

Utmärkt helhet och typ. Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Vacker topline. Korrekt svansansättning. Välutvecklad bröstkorg. Mycket goda vinklar fram och bak. Rör sig bra när hon vill. Mycket trevligt temperament.






Bronx - 1kk, HP, BIM-Valp

Tilltalande helhet. Vackert huvud. Bra överlinje. För närvarande aningen kort i ryggen och idag har något rak skuldra. Bra vinklar fram. Typiskt valpiga rörelser, lyfter frambenen idag högt i rörelse. Bra päls. Bra svansansättning. Välutvecklad bröstkorg. Mycket trevligt temperament.

Efter den långa dagen vägrade Bronxie förståss posera med sin fina valprosett...




Fjant - 1kv, 1kk, HP, BIM

Utmärkt typ och helhet. Goda proportioner i höjd och längd. Korrekt huvud och uttryck. Korrekt bett. Vacker topline. Välutvecklad bröstkorg. Något rak i skuldran. Något kort överarm. Välvinklat bakparti. Rör sig framifrån och bakifrån bra, från sidan OK. Bra päls och färg. Välpresenterad.






Jag är så nöjd med Fjant Isaksson som skötte sig så bra i ringen :) Men valparna är ju bara sååå duktiga! De ska få gå på några fler utställningar för träningens skull innan det är dags för valpklass på officiella - även om valpklass är fortfarande inofficiell så är det kul att ställa i alla fall och få dem bedömda av riktiga domare!

♥Kommentarer♥
Postat av: Pia

"Min" finaste Fjant! han är så SNYGG!!!



Inte för att jag inte gillar Mimmi och Bronxie men mitt hjärta klappar ngt specielt för Fjanten!



Grattis till den fina kritiken på alla vovvar!

2010-02-28 @ 21:22:20
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Pia

"Min" finaste Fjant! han är så SNYGG!!!



Inte för att jag inte gillar Mimmi och Bronxie men mitt hjärta klappar ngt specielt för Fjanten!



Grattis till den fina kritiken på alla vovvar!

2010-02-28 @ 21:22:22
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Linda Öberg

Grattis igen, dom e ju så fiiiiina alla "barnen" ;)

2010-02-28 @ 21:49:29
URL: http://lindaoberg.weebly.com
Postat av: Camilla Lund

vad söta dom är... ja du har ju massa utställningar ni framöver!

2010-03-01 @ 08:50:40
URL: http://kennelthunderroad.com
Postat av: Nicole

Grattis till alla resultat :) fina de är. spciellt B!

2010-03-01 @ 12:16:23
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0