V6

Japp, då var det en ny vecka!

Lilla Mimmi blir 4 månader idag så nu har hon åldern inne för att börja ställas ut i lilla valpklassen :) Hon är jätteduktig på att stå fint så vi måste bara jobba lite mer på att hon ska trava bredvid mig i utställningskopplet så blir det nog en utställningshund av henne också ;) Hon är riktigt lättlärd så själva uppvisningen borde hon fixa galant! Sen får vi ju se vad som blir av henne exteriört, än så länge ser hon lovande ut.

Vi var riktigt segstartade imorse, jag vet inte hur länge jag låg kvar i sängen och gosade med dogsen innan jag tvingade mig själv upp, pälsade på mig och gick med dogsen runt ängen. Efter att ha ätit frukost åkte jag till Lleå med dogsen och hälsade på Daniel på jobbet. Mimmi fick socialträning i verkstaden. Hon fick gå i gallertrappor och fixade det galant :) Hon reagerade positivt på alla oljud - nyfiken och framåt, precis som en amstaff ska vara! 

Jag passade på att gå och kolla i några affärer då vi ändå var i "storstan". Det blev som vanligt att köpa hundgrejjer, haha! En ny matskål till Fjanten inhandlades då han lyckades välta sin gamla från köksbänken så den kraschade... Den lille terroristen tar bara sönder både sina egna och andras saker :/ Köpte även en hel del hundgodis och tugg så nu klarar vi oss ett tag. 

När vi kom hem igen gick jag kortare prom med hundarna och gav dem middag innan jag stressade iväg till uppfdarutbildningen. Mimms fick flja med oss dit också. Kvällens tillfälle snarkade hon sig igenom i Daniels knä. Sen vaknade hon till liv igen då hon fick sitta hos Maria och pussas & kramas.



Nästa måndag börjar vi med sista delen - Beteende, ska bli riktigt kul! På tisdag ska vi ha studiebesök på Djursjukhuset också :)

Besten har fått massa ensamtid med husse ikväll medan jag ringtränade dem små. Det går bara bättre och bättre med Fjanten, riktigt kul! La på även lite lydnad och han blev helt slut i dumma huvudet :p Vi härjade ute en stund sen gick han och la sig direkt, kroppen & knoppen pallade inget mer. Puma fick pulsa i djupsnön som bara den! Vad hon kämpar! Hon blir verkligen sååå lycklig av att arbeta fysiskt. Avslutade med lite lydnad och det gick klokrent. Puma är alltid som bäst att träna lydnad med då hon fått köra slut på nästan all energi i kroppen.

Nepp, nu ska jag sluta nattuggla! Måste verkligen gå och lägga mig, ska ju till skolan imorgon!


♥Kommentarer♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0