4/3

Idag har det varit kanonväder :D Passade självklart på att vara ute mycket och busa med dogsen. Jag tror att de njöt av vårsolen lika mycket som mig :)

Tog med mig kameran när jag var ute och tränade inkallning med Mimmi. Hon är så jäkla söt när hon springer till mig allt hon kan, lillklumpen ♥





















Jag var även till stan en sväng och gjorde några ärenden, bl.a. banken. Måste säga att det kändes helt underbart att bli av med ett X antal tusen kronor, haha! Det är inte ofta man känner så och den här gången är det faktiskt så jäkla värt det ;)

När jag kom hem igen låg det ett konstigt kuvert bland all reklam i brevlådan... Öppnade och det visade sig vara ett brev från Anders Hallgren. Jag skrev ju ett mail till honom efter att han skrivit den gräsliga artikeln om WP i Hundsport nr.1-2. Jag blev faktiskt positivt förvånad över att han faktiskt läser dem mail han får och tar sig tid att besvara dem också.

Hej Olga,

Tack för ditt mejl. Jag förstår verkligen din besvikelse eftersom jag kritiserade weight pull så hårt. Det gör att jag respekterar dig för att du uttryckte dig så sakligt.

Jag tror att sådana hundförare som dig gör en viktig insats och är bra för sporten, eftersom du betonar de viktiga inslagen med alla olika aktiviteter för hundarna. Jag tänker på det du skrev om simning, jogging, klövjning, drag med vagn, med mera. Sådana saker är ju vad jag och andra försöker få folk att ägna sig åt med sina hundar, plus den mentala stimulansen, givetvis.

Du har rätt i att jag inte sett den svenska sporten. Det skulle säkert kunnat göra mig mindre kategorisk. Dessvärre har jag sett det vid tillfällen i USA, framför allt i Kalifornien där jag bodde i närmare tio år. Det har inte varit en trevlig syn. Det var folk som skrek och till och med slog på sina hundar för att de skulle vinna.

Det är framför allt den svansen av folk som jag ville varna för i Hundsport, för dessa människor dyker upp överallt där det är tävling. De vill vinna och de skyr sällan några medel för att göra det. I just en sådan här sport kommer därför hundar att överansträngas och få skador - precis som det nu är i USA.

Hur välmenande de seriösa utövarna än är så kommer man inte undan de tävlingssugna som bara är ute efter att vinna till varje pris. Det arrangeras ju tävlingar och det är dit de söker sig. Sen kan man ju invända att det finns tävlingsfolk i alla andra hundsporter också och det är helt riktigt.

Fortsätt att hålla på dina principer och intentioner och håll tävlingsextremisterna borta och den fysiologiska kunskapsnivån hög - så kanske till och med jag smälter :)

Lycka till!

Med vänlig hälsning
Anders Hallgren


Nä, nu ska jag ta en kopp té med mycket honung i och hoppas på att min hals mår bättre, sen ska jag bädda ner mig och läsa lite innan jag ska sova. Hoppas att ni haft en bra dag, för det har jag!

♥Kommentarer♥
Postat av: Ella

Härligt med svar från A.H, kul att få läsa det han skrev oxå, förhoppningsvis så har han lärt sig att inte kritisera utan fakta nästa gång?



Fina bilder på Mimms :)

2010-03-04 @ 23:03:11
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Camilla Lund

Kul att han svarat men ajg missade att du skrev till han tyckte du sa du inte skullle göra det. men BRA du gjorde det :)

tycker SWBA kan bjua in han påen tävling/träning så han sår se hur det går till :)



Längtar tills kl 15.00 :DDDD

2010-03-05 @ 08:22:47
URL: http://kennelthunderroad.com
Postat av: Linda Öberg

Faan vilket bra mail du måste skrivit ;)

Längtas om möjligt ännu mer nu till Skeå och hoppas få se dig med 4-benta där ;) hihi!

Å usch va jag längtas tills man få ta en valp igen, saknar att jag inte fick den "riktiga" valptiden med D men det kommer väl så småningom ;)

2010-03-05 @ 09:38:34
URL: http://lindaoberg.weebly.com
Postat av: levisochester.blogg.se

Jävlar brevet funkade verkligen på han. Bra jobbat!

2010-03-05 @ 10:37:50
URL: http://Marri
Postat av: Marri

Neee det har jag aldrig tänkt på. Ska testa =) Är dock tveksam att det funkar, Levis sväljer gärna saker helt =)

2010-03-06 @ 10:04:56
URL: http://levisochester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0