Long time, no blog!

Jag är verkligen världsbäst på att uppdatera bloggen, va?

Ja, vad har hänt här sen sist då? Både jag och Daniel är färdiga med SKK's uppfödarutbildning. Den var verkligen jättebra och superkul dessutom! Det är ju så roligt att gå kurser och lära sig nya saker, tur att vi har några stycken som vi ska gå så man slipper få kunskapsabstinens ;) Det ingick en genetikutbildning i uppfödarutbildningen och genetik är ju ett så fascinerande ämne så vi har bokat in oss på en till utbildning - Genetik - Hundavel, som är tänkt som en fördjupning i genetik. Ser verkligen fram emot den!

Dogsen lever och mår prima. Vi har ju varit bortskämda med fint vårväder nu ett tag så det blev självklart mycket mer träning utomhus, härligt! Jag har återupptagit tävlingslydnaden med Fjanten och det går faktiskt finfint :) Nu vill jag faktiskt att snön försvinner, vill ju spåra igen!!!

Lille Bronx har kommit tillbaka till oss pga ändrade familjeförhållanden hos födervärden och nu letar vi efter ett nytt hem till lillkillen. Jag hoppas att det dyker upp ett härligt hem till honom!



Ne, nu ska jag umgås med dogsen en stund. Jag tror vi ska gå ut och gå i skoterspåren så de får rejsa lite, de älskar det! Ikväll ska jag och Bronxie på ringträning, måste ju slipa på utställningsformen till sommaren ;)

♥Kommentarer♥
Postat av: Janna & Freja

Grattis till utbildningen:) Visst är genetik ett roligt ämne? Speciellt när man inriktar sig mot hundar:) Kul att ni håller på med lydnad, hoppas träningen går bra!

2010-03-24 @ 17:01:50
URL: http://amstaffliv.blogg.se/
Postat av: Cissi

åh vad sugen jag blev på Bronx! vilken tur att jag vet att jag inte har tid och plats.. fast om Skillz får bo i klädkammaren.. ;)

2010-03-24 @ 21:09:04
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0